Als specialist in het aanleggen van nieuwe funderingen voor monumentale gebouwen en het realiseren van bruggen, duikers, tunnels en stationsaanpassingen kreeg Molhoek Infratechniek de opdracht om een duiker te vervangen.
Molhoek Infratechniek heeft de opdracht gekregen om een nieuwe spoorduiker aan te leggen. De werkzaamheden hiervoor zijn uitgevoerd tijdens twee buitendienststellingen: twee keer een weekend.
Tijdens het eerste weekend van de buitendienststelling zijn funderingspalen geboord op de vier hoeken van de spoorduiker. Ook tussen de sporen zijn funderingspalen geboord. Daarbovenop is een zettingsvrije plaat aangebracht. Deze betonnen plaat zorgt er voor dat de onderdoorgang en de spoorduiker met elkaar zijn verbonden.
In het tweede treinvrije weekend zijn vervolgwerkzaamheden uitgevoerd. Het spoor en ballast zijn weggehaald (Strukton Rail) en de bestaande duiker is gesloopt. Op eerder gemaakte poeren zijn langsbalken geplaatst en daartussen de duikerelementen.
Ook was er in opdracht van ProRail een samenwerking met de Gasunie. De Gasunie heeft een oude gasbuis onder het spoor vervangen.